ماسک آناناس

modestan.ir
 
 میوه گرمسیری دارای قدمت بسیار زیادی است به طوری که اولین بار‌ ‌توسط مردم کشورهای آمریکای جنوبی به کشت رسید و کم کم به کل دنیا معرفی شد. به‌ ‌طوری که اقوام آن ناحیه عقیده داشته اند که این میوه دارای خواص شفابخشی فراوانی است‌ ‌به طوری که آبمیوه آن را برای پاک کردن پوست بسیار مناسب می‌دانستند. آنها در صورت‌ ‌بروز زخم از این میوه به عنوان مرهم و از برگ آن به عنوان وسیله‌ای برای پانسمان‌ ‌استفاده می‌کردند. در طب چینی نیز عقیده بر آن بود که آناناس در گرمای تابستان‌ ‌دارای خاصیت خنک کنندگی است و برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مفید است. حتی نوشیدن‌ ‌آب این میوه نیز به دلیل عطر و طعم منحصربه فردی که دارد بسیار نشاط آور است‌.  
 

برای خواندن بقیه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید

ماسک آناناس

 

‌آیا می دانید این میوه به چه دلیل برای پوستتان مفید بوده و مصرف‌ ‌آن توصیه می شود؟
مطالعات نشان داده است که، مصرف روزانه ۰۰۱ گرم از این میوه ۵۲ درصد از نیاز روزانه افراد را به ویتامین‌ C برطرف می‌کند. به علاوه در این میوه‌ ‌مقادیر بالایی پتاسیم و بتاکاروتن نیز وجود دارد که مصرف آن‌را برای بیماران فشار‌ ‌خونی و افرادی که مستعد سرطان هستند، بسیار مفید است. وجود ویتامین‌ C به همراه‌ ‌بتا کاروتن در آناناس به جهت افزایش ساخت کلاژن و الاستین‌ (‌بافت پروتئینی پوست‌) ‌مفید بوده و خون رسانی را به این بافت افزایش می دهد. توجه داشته باشید که در هر‌ ‌ناحیه ای از بدن که خون رسانی بیشتری داشته باشد، رشد و ترمیم سلول‌ها افزایش یافته‌ ‌و بافت تازگی و جوانی خود را حفظ می‌کند‌.

modestan.ir

 به حال کسی را که جراحی بینی داشته است، پس از عمل دیده اید؟‌ ‌صورت آنها در بیشتر نقاط کبود شده و مدت طولانی نیاز است تا این کبودی‌ها برطرف‌ ‌شود، اما اگر به این افراد خوردن مرتب آناناس را توصیه کنید این کبودی ها هرچه‌ ‌سریع تر رفع می شوند.

 

دلیل این خاصیت نیز آن است که در آناناس آنزیمی به نام‌ ‌بروملین وجود دارد که موجب انحلال تجمعات سلول‌های خونی شده و به عنوان یک التیام‌ ‌بخش عمل می‌نماید. به این دلیل، خوردن آناناس برای پوست هایی که کوپروز فراوانی‌ ‌دارند (عروق در زیر پوست کاملا پرخون و مهتقن است) بسیار مفید است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد