بخار آب؛ارزانترین ماسک زیبائی

modestan.ir
 

انسان از دوران باستان همواره در پی تحقیق و تلاش برای رسیدن به زیبائی بوده است ، این را از بررسی فعالیت های مردم عهد باستان در می یابیم، به عنوان مثال تاریخچه استفاده از بخار آب به منظور تمیز کردن بدن به زمان روم باستان بر می گردد. در حمام هائی که توسط رومیان اشغال شده بود ترکیبی از بخار، مواد شوینده، و ماساژور ها مشاهده شده است.

ادامه مطلب ...

عطر شناسی

modestan.ir
 

عطر آمیزه ای از روغنهای اساسی، ترکیبات معطر، ثابت کننده و الکل می باشد. روغن های اساسی از طریق تـقـطـیر گـلهـا، گیاهان و علفها بدست می آید.اگر عصاره گیری ازطریق تـقطیر مـیــسر نباشد توسط روغنهای جاذب این کار صورت می گـیـرد
مانند گل یاس.عصاره گیری توسط روغنهای جاذب اساسا عمل استخراج توسط جذب مواد معطر بداخل موم و سپس استخراج و جدا سازی روغن بدبو توسط الکل میباشد. در سـاختـن عـطر مواد شیمیایی معطر نیز بکار میرود. ثـابـت کننده ها که وظیفه پیوند دادن و متصل کردن عطرهای گوناگون را بعهده دارند شامل بلسان ( درخت گل حنا )، عنـبر سـائـل و شـیره غـدد بـودار آهـوی مشـک ( نــوع غلیظ آن بدبو بوده اما در محلول الکل به عـنـوان عـامـل نگهدارنده کاربرد دارد ). میـزان الکل افزوده بستگی به عـطر دارد.

ادامه مطلب ...